Samarbeten

Dômen tar på många olika sätt initiativ till en dialog med allmänheten. Ett exempel är skolans föreläsningar som är öppna för alla. Under ett läsår erbjuder vi närmare tjugo föreläsningar och seminarier med olika intressanta gästföreläsare. För att ge de studerande möjlighet att synas och verka utanför skolans lokaler samarbetar skolan kontinuerligt med externa aktörer. Under de senaste åren har skolan t.ex. deltagit i festivalen Way out west, samarbetat med Göteborg Film Festival, Göteborgs Konsthall, Galleri 54, Galleri Box, Röhsska museet, Konstnärernas Kollektivverkstad, Naturhistoriska museet, Parkförvaltningen i Slottsskogen, Galleri Konstepidemin, Kulturhuset Blå Stället, Nääs fabriker, Dalslands konstmuseum, Grafik i Väst, Förvaltningen för kulturutveckling m.m. Skolåret avlutas med en stor vårutställning i Dômens fantastiska lokaler mitt i Slottsskogen. Är du nyfiken på hur skolan fungerar och ser ut under läsåret är du varmt välkommen till skolans Öppet hus i mars månad, eller hör av dig direkt till oss för ett studiebesök på skolan.