Vårutställning 2021

I år är vi extra glada över att kunna öppna Vårutställningen i skolans lokaler. Det som vi tidigare tog som en självklarhet fick vi förra året omvärdera och hitta nya möjligheter för att kunna lösa. Precis så är det med konsten, att tvingas, våga prova nya vägar och uttryckssätt för att göra sin röst hörd.
Den 15 maj slår vi upp dörrarna på nytt i Björngårdsvillan och välkomnar er att ta del av elevernas arbeten. Ni får se en mängd olika konstnärliga uttryck och tema som är ett resultat av läsårets arbete på skolan. Under hösten öppnade vi även upp ett elevgalleri i form av en ombyggd container som är placerad bakom huvudbyggnaden. Missa inte årets konstshop där du har chansen att köpa med dig ett mindre konstverk hem på direkten. (mer info nedan)

Jag är så stolt över skolans elever och personal som trots tuffa omständigheter lyckas genomföra denna utställning med så många spännande verk och konstnärskap.
VÄLKOMNA! // Anna Persson Skolchef

Utställningen pågår mellan den 15 – 23 maj öppet dagligen mellan kl. 12-16.Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och släpper endast in begränsat antal personer åt gången.

Välkommen till Dômen Konstskolas konstshop!

I samband med att skolan slår upp portarna till årets vårutställning kommer det även finnas möjlighet att besöka den elevdrivna konstshopen, som i år befinner sig utomhus på skolans framsida. På så vis kan besökare i lugn och ro kika på vad som finns till försäljning utan risk för trängsel. Här kommer du kunna hitta mängder av olika mindre verk och annat som eleverna skapat under året – en utmärkt möjlighet att köpa med sig en liten bit av utställningen till ett lägre pris! Exempel på saker du kan hitta är bl.a affischer av originalverk, prints, t-shirts, vykort och mindre skulpturer där priserna varierar mellan 20 kr till 500 kr. Här finns även en fiskedamm och en konstauktion att hålla utkik efter!

Konstshopen har öppet samma tider som den övriga utställningen sålänge solen skiner: kl 12-16 från lördag den 15:e till söndag den 23:e.

Varmt välkomna att besöka oss på Dômen Konstskolas framsida!